Virtufit iConsole FDR 2.1 Ergometer Crosstrainer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit iConsole FDR 2.1 Ergometer Crosstrainer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

r********@h********** 08-04-2024

Virtufit is goed maar kinomap geen goed woord voor over wat een baggertroep
Heb abonnement voor maand en krijg na 12 dagen abonneer nu en kan vervolgens niet meer inloggen en klachten gaat moeilijk

Sinetta 31-01-2020

Aanrader voor min belasting

Een aanrader als je je minimale belasting van de gewrichten wenst. Vooral belangrijk bij knie, heup of enkel klachten. De beweging is vloeiend en voldoende groot. Het display is verlicht en en heeft de mogelijkheid om met apps te trainen. Zelf gebruik ik dit niet (niet helemaal thuis in de app-wereld). Al met al een degelijke crosstrainer.

Pluspunten

• Beweging

patat 09-01-2020

Degeljke bouwkaliteit, opvouwbaar en goede computer.

Ik heb dit product gekocht om thuis wat aan beweging te kunnen doen. Gekozen voor een prodcut met een vliegwiel vooraan omdat dit beter zou zijn qua beweging en minder belastend.

Uiteindelijk uitgekomen bij deze Virtufit, niet de aller goedkoopste maar zeker ook niet de duurste. Er waren enkele goede review en vooral de stilte en het opklapbaar stuk vond ik interessant.

Eens het grote zware pakket geleverd werd toch even bezig geweest met het in elkaar steken. De handleiding was voldoende duidelijk en het materiaal werd allemaal meegeleverd.

De workout zelf op het apparaat is heel goed. De ingebouwde computer bevat al heel wat programma's en is eigenlijk al voldoende. Door de koppeling met eventuele apps zijn er nog iets meer mogelijkheden zoals het "virtueel crosstrainen" door de straten. Leuke gadget maar is eerder optioneel te gebruiken.

Verder is het apparaat heel stabiel en stevig gebouwd, er zijn geen piepjes of kraakjes. Er zijn wat sleepgeluiden maar het valt al bij al wel mee, het is niet muisstil maar eigenlijk wel stil genoeg. Er kan in de kamer ernaast gerust iemand slapen zonder dat die hinder ervaart. Dat de achterkant naar boven kan is een pluspunt want het toestel staat bij ons in een relatief kleine kamer. Met de wieltjes even in de hoek rollen en opgeruimd.

Pluspunten

• Relatief stil
  • Degelijke bouwkaliteit
  • Overzichtelijk scherm en computer
  • Koppeling met apps op iPad

Minpunten

• Zwaar en groot (uitgeklapte toestand)
  • Niet muisstil

Kroon 09-01-2020

Fijne koppeling met apps, maar bouwkwaliteit kan beter

Deze crosstrainer kun je zelfstandig gebruiken, maar krijgt echt meerwaarde bij het gebruik van de apps die je aan de crosstrainer kunt koppelen. Voor mij persoonlijk bied met name Kinomap veel toegevoegde waarde (let op: hiervoor moet je een abonnement nemen). Deze app biedt de mogelijkheid om je training virtueel te verplaatsen naar andere plekken in de wereld. Er loopt namelijk een video mee, waarbij de machine automatisch zwaarder gaat op het moment dat er in de video een heuvel opgelopen wordt, en lichter wanneer je omlaag loopt. Dit biedt een extra ervaring en stimulans om het apparaat te blijven gebruiken.

Naast deze meerwaarde, kent de crosstrainer echter ook nadelen. Zo laat de bouwkwaliteit toch wel te wensen over. Zo komen schroeven bij met name de pedalen na verloop van tijd los te zitten en kunnen deze er dan ook uitschieten tijdens een training. De pedalen blijven daarmee nog wel op hun plek, dus je hoeft je geen zorgen te maken over een val, maar het is wel vervelend om schroefjes elke keer weer aan te moeten draaien. Dat doe ik nu standaard voordat ik op het apparaat stap (gaat om vier schroefjes). Dat kan overigens ook met de hand, maar dan wat minder stevig. Het kost weinig moeite, maar is wel jammer dat het moet. Daarbij is het geen geluidloos apparaat, je kunt het goed horen wanneer deze gebruikt wordt. In het begin kon ik me daar aan ergeren, ook omdat er steeds sprake was van andere geluiden (piepen en tikken), maar inmiddels is deze goed ingelopen en ben ik er ook wel aan gewend. Nu zit er met name nog een tik in, maar die hoort er voor mij inmiddels bij.

Tijdens de oefening voelt de machine op zich wel solide aan en zijn de trainingen goed te doen. Ik heb ook een roeiapparaat, maar op deze crosstrainer zijn de work-outs een stuk intensiever. Je werkt je jezelf gemakkelijk in het zweet, en dat is uiteindelijk ook de bedoeling. Daarmee is het een prettige manier om je work-outs te doen en boek je ook resultaat!

Al met al kent deze crosstrainer zijn gebreken als het gaat om het geluid en de schroefjes, maar anderzijds zorgen de fijne work-outs en de koppeling met apps als Kinomap ervoor dat ik deze crosstrainer aan kan bevelen.

Pluspunten

• Koppeling apps als Kinomap
  • Intensieve work-outs

Minpunten

• Bouwkwaliteit (loslatende schroefjes)
  • Geluid
  • Stopcontact nodig

Team VirtuFit 14-01-2020

Beste Kroon,

Hartelijk dank voor uw review over de Virtufit iConsole FDR 2.1 Ergometer Crosstrainer.

Fijn om te lezen dat u tevreden bent over dat de crosstrainer te koppelen is met Kinomap, de intensieve work-outs, over de mogelijkheden en het gebruiksgemak. Tevens hebben we naar uw opmerkingen gekeken over de schroeven en het tikkend geluid. Bedankt voor uw feedback!

We hebben deze klacht nog niet eerder vernomen. Wij hebben service en kwaliteit van onze producten hoog in het vaandel staan. We hebben zojuist telefonisch contact met u opgenomen om u naar alle tevredenheid te helpen. We gaan er vanuit dat het daarmee ook verholpen kan worden. Mocht dit niet het geval zijn dan weet u ons te vinden. ;-)

Heel veel trainingsplezier gewenst met uw crosstrainer!

Met sportieve groet,
Team VirtuFit

Angelique 28-02-2019

Goede crosstrainer!

Erg stabiele crosstrainer die aan mijn verwachtingen voldoet. Veel variatie door de verschillende programma’s die er zijn. Mijn vorige crosstrainer maakte altijd een piepend geluid en bij deze crosstrainer hoor ik helemaal niets, perfect!!

Pluspunten

• Erg stevig
  • Veel opties
  • Stil

M 27-02-2019

Mooi solide apparaat

Alles wordt keurig netjes verpakt geleverd. Duidelijke montage handleiding. Voor het gemak met 2 personen in elkaar gezet. Maar zou ook zeker alleen kunnen. Het is vrij eenvoudig.
Let wel op dat het eea gesmeerd is..dus er zit vettigheid aan.
Gemakkelijk in te klappen.
Alles draait soepel en zachtjes.
Ik heb nog niet veel programma's uitgeprobeerd. Maar het spreekt eigenlijk wel voor zich.
Ik heb een crosstrainer gehad die heel veel lawaai gaf.....en ik ben heel blij met dit "stille" apparaat.
Het heeft wel een fors formaat....maar dat zorgt ook voor stabiliteit. Je kunt hem gemakkelijk waterpas stellen.

Pluspunten

• Gemakkelijk te monteren
  • Vrijwel geruisloos
  • Gemakkelijk Inklapbaar
  • Stabiel

VanLier 27-02-2019

Soepele beweging

In verband met gewrichtsklachten was ik opzoek naar een alternatief voor hardlopen. De crosstrainer wordt netjes en goed verpakt geleverd. Hij maakt een mooie vlakke en soepele beweging. Hij is wel wat groter dan de gemiddelde crosstrainer, maar de ruimte is er. Tot nu toe nog erg veel plezier van de crosstrainer

Pluspunten

• Beweging
  • Verpakking